Periode

'Organic dairy in the KSA and UAE' er en 3-årig indsats for danske, økologiske mejeriprodukter i De Forenede Arabiske Emirater og Saudi Arabien. Fokus er på økologisk UHT mælk og børneernæring. Kampagnen kører i perioden 2021-2023.

Finansiering

Kampagnen er finansieret af EU-midler samt af de mejerier, der deltager i kampagnen, dvs. Arla.

Kanaler

Kampagnen består af en lang række forbrugerrettede aktiviteter, fx sampling i større supermarkedskæder samt en massiv digital indsats via influencers, annoncering på sociale medier og display-annoncering. Dertil kommer PR-aktiviteter og paid editorials på store netmedier i regionen. 

Kampagnen har også en indsatser over for indkøbere og myndigheder i form af deltagelse på messer (Gulfood) samt seminarer og studieture for myndighedspersoner i både De Forenede Arabiske Emirater, Saudi Arabien og Danmark.

Målgruppe

Målgruppen for de forbrugerrettede aktiviteter er mødre og kommende mødre i alderen 18-35 år fra middelklassen og højere middelklasse. Derudover har kampagnen indkøbere og myndighederne som målgrupper.

Formål

Formålet med kampagnen er at skabe opmærksomhed omkring danske økologiske mejeriprodukter og uddanne forbrugerne i hvad økologi er samt at oplyse om mælkens sundhedsfordele, fødevaresikkerhed og smag.

Se en af kampagnens film her

Coverbillede Til Film

Følg kampagnens kanaler

Website

Facebook

Instagram